Mijn laatste excursie

28 november 2015 - Cairns City, Australië

Gisteren werd ik vroeg opgehaald voor mijn laatste excursie. Ik ging naar het oudste regenwoud op deze planeet. Ook is het bijzonder dat je in twee beschermde werelderfgoederen tegelijk staat . Het regenwoud en de Reef die blijkbaar ook niet zonder elkaar kunnen. We hadden wandelingen in de jungle op zoek naar slangen en de grote cassawarie. We zwommen in kreekjes en gingen de rivier op en vonden een vier en halve meter grote krokodil !! We sliepen in een hostel on the beach. Je kunt er niet zwemmen vanwege de stingrays, maar het is prachtig. Het regenwoud eindigt letterlijk in de oceaan. Ik at er voor het eerst kangeroe. Lekker!! 'S Avonds zaten we op het strand bij het kampvuur en 's morgens stonden we vroeg op voor de sunrise. Helaas was het bewolkt. Daarna had ik een nieuw avontuur geboekt. Surf the jungle! Op enorme kabelbanen zoef je in een harnas boven de bomen!! Ik at er mijn eerste levende mier. Heel veel vitamine c blijkbaar, maar best wel eng. We hadden nog een spannende wandeling in het regenwoud en reden weer naar Cairns. Eindelijk had ik weer bereik en ik las het goede nieuws dat ik op tijd terug ben voor de geboorte van mijn kleinzoon!!! Zo happy!!
Mijn laatste avond op reis, in Australië voelt heel dubbel. Ik heb de tijd van mijn leven, maar ben zooooo blij dat ik nu naar huis ga en op tijd terug ben.

Lieve volgers van mijn blog . Ik ben zo blij met jullie reacties. Het stimuleerde mij steeds weer om te schrijven ook al was ik moe of was het internet slecht. Ik ben nu heel blij dat ik het allemaal kan nalezen en dat ik jullie binnenkort weer in de ogen kan kijken!!

Heel happy, Liesbeth

1. Ingrid Pesgens:
    Lieve Liesbeth,
    Ik heb genoten van al je verhalen en avonturen! Ik wens je een hele goede reis terug, een fantastisch weerzien met je geliefden en ik verheug me enorm op onze ontmoeting bij het etentje in januari!! Dan ben je oma!!!!
    Liefs,
    Ingrid
  2. NIEKE KOCH:
    28 november 2015
    Wat un prachtige verhaole allemaol... en straks weer lekker bijkletse bij e teske koffie is ouch gezillig. Gooi reis truk en veer zien us gaw. Groetjes Nieke xxx
  3. Vivianne - Travel Counsellors:
    28 november 2015
    Werkelijk weer genoten van dit verhaal.. Net als van al je andere verhalen.
    Ik wens je een hele hele fijne terugreis en dan natuurlijk een hele lieve en gezonde kleinzoon!
    Groetjes, Vief
  4. Gaston:
    28 november 2015
    Goede avond Lieveke, geniet nog van je laatste avond in het mooie land down under, het was een boeiend avontuur en we hebben allen meegenoten van je verhalen, prachtige foto’s van een prachtige natuur, maar genieten nu er ook van dat we je maandag morgen weer in het echt kunnen zien, ik wens je een rustige en veilige reis terug xxx
  5. Annelies:
    28 november 2015
    Dankjewel voor al je verhalen Liesbeth.
    Ik wens je een goede. veilige terugreis !
    xxxx
  6. Ed Silanoe:
    28 november 2015
    Liesbeth, dank voor al die verhalen en impressies van een sfeer, die we kunnen voelen uit wat je fotografeerde en schreef.
    Al die zaken zijn nu opgeslagen in jouw innerlijke "koffer"...

Daarom dit laatste gedicht van Cees Nooteboom, een ode aan die koffer!

KOFFER // door: Cees Nooteboom

deze eenzame borden voeden
    met films, oneindige films,
    in de vorm van leven?

Zoudt U
    van de stilte een gat willen maken
    waar iedereen in kan,

wilt U
    mijn verdwijning betalen
    met het geld voor een foto

totdat

niet het glas maar de scherven
    niet de stof maar de rafels
    niet het onheelbare hele
    maar de ontbrekende hand van het standbeeld,

totdat

ik de koffer mag worden
    die weer omvalt als dingen.

Goede reis, Liesbeth, en wel thuis!
    Ed.
  7. Jose:
    28 november 2015
    Ook wij hebben genoten van je mooie verhalen en avonturen!
    Alvast een hele goede terugreis gewenst en op naar het volgende avontuur! Oma worden!
    Liefst,
    Jacques en José
    Goed geschreven, alsof we er zelf bij zijn! xx
  8. Ben en Marij Jansen:
    28 november 2015
    Hoi Liesbeth, Super dat je ons hebt meegenomen op deze prachtige reis! We zaten er helemaal in dankzij jouw enthousiaste verhalen en de schitterende foto's. Fijn dat je de energie nog had om na een dag vol avonturen ons bij te praten, dank je wel.
    Nu gezond en wel thuis komen om aan je volgende avontuur te beginnen als oma. Goede reis en tot ziens,
    Ben en Marij
  9. Magda&Cor:
    28 november 2015
    We wensen je een heel goeie reis naar je thuishaven.
    Naar het nieuwe leven van je eerst kleinkind, een uitbreiding van je familie.
    Een mooie gebeurtenis in je leven!

En bedankt voor je mooie verhalen en foto's.

groetjes, magda en familie
  10. Annemie:
    28 november 2015
    Lieve Liesbeth, bedankt voor het kleine plaatsje in je koffer vol verhalen. Ik heb genoten, je bewonderd en ik ben blij dat je op tijd terug bent om het nieuwe leventje te verwelkomen. Goede reis terug. Knuffel!
  11. Ria:
    28 november 2015
    Hoi Liesbeth, geweldig dat je terug kunt kijken op een fantastische reis. Fijn dat je op tijd terug bent voor de geboorte van je kleinzoon. Maar jammer voor ons dat het afgelopen is met het volgen van je avonturen, we hebben genoten van al je verhalen en je prachtige foto's.
    Jeroen&Ria
  12. Annelies H:
    hoi lieve liesbeth,
    ik sluit me bij alle voorgaande schrijvers aan. Ook ik heb genoten, me ingeleefd in jouw verhalen. Me proberen voor te stellen hoe het daar met jou ging. Als die indrukwekkende, overdonderende natuurbelevingen. Dank je wel dat je ons hierin hebt meegenomen met een niet te stuiten enthousiasme.

Nu een goede reis terug, genietend van je kleinzoon die op je wacht.
    en dan kunnen we samen uitwisselen over onze kersverse kleinzonen.
    tot weer in Nederland. dikke kus.
  13. Marleen Kastermans:
    Hoi Liesbeth,
    ook ik heb genoten van al je prachtige verhalen. Wat fijn dat je op tijd bent voor de geboorte van je kleinzoon.
    Goede reis terug en geniet van je kleinzoon,
    veel liefs van Marleen K
  14. Erica:
    HalloLiesbeth,
    Dank je wel voor je verhalen, voor mij waren er zeer herkenbare details bij. Mijn moeder is ook in Australië geweest naar haar broer en heeft er veel over verteld, veel dingen zag ik op de foto's terug. Prachtig. We hopen je weer gezond en wel op de tennisbaan te zien. Goede terug reis gewenst: Groet, Erica en Georgette.
  15. Magda & Louis:
    Hey Liesbeth,
    Het was fijn om met je mee te reizen, we hebben er naar uitgekeken en genoten van je belevenissen en van de prachtige foto's.
    We wensen je een veilige terugreis, een blij weerzien en een gezonde lieve kleinzoon!
    Hartelijke groetjes van Magda & Louis
  16. Carla:
    Hoi Liesbeth,
    Bedankt voor je mooie verhalen en foto's. Het werd een aangename gewoonte om, zodra ik thuis was, te kijken of er een bericht van jou was. Je komt anders terug dan je weggegaan bent dat is wel zeker. Een hele goede terugreis gewenst op weg naar het nieuwe avontuur ......OMA zijn. Warme groet vanuit Breda.
    Ps. Kreeg een paar weken terug het boekje Oma voor beginners van Alex dus.......
  17. Mieke Meijers:
    28 november 2015
    Hoi lieve Lieske, Bedankt voor je geweldige verhalen en...prachtige foto's!!! Ik heb genoten, zoals ik al eerder zei, ik reisde een klein beetje met je mee!!!! Het was echt formidabel, hoe je de verhalen vertelde. Je hebt een fantastische tijd gehad, en zoveel meegemaakt dat is iets wat je nooit meer zult vergeten!!!
    Ik kan me echt voorstellen dat je het super vindt om weer naar huis te gaan en..........natuurlijk dat je op tijd bent voor je lieve kleinzoon!! En... dat je je lieve kinderen en lieve Gaston weer kunt zien!!!
    Ik wens je een hele goede terugreis toe!!! En...ik verheug me om je weer te zien!!!! Geniet maar lekker, lieve Lieske!!!! En.......je zult een geweldige oma zijn! Daar ben ik van overtuigd!!!!! Dikke kus, Mieke (ook namens Bèr, die heeft ook genoten van je verhalen en van die prachtige foto's!!!
  18. Wilma van Bergen:
    Lieve Liesbeth,

Ik heb telkens weer met veel interesse je reisverslagen gelezen. super mooi.
    Ben ook een beetje jaloers!
    fijn dat je op tijd terug bent.
    Esther heeft je gemist. Haar eigen moeder is toch wel anders!
    We gaan er van genieten. Misschien zie ik je dinsdag.
    groetjes, Wilma
  19. Ans Meijers:
    Hallo Liesbeth,
    We zijn een paar dagen weg geweest en heb vanmorgen jouw 4 laatste reisverslagen gelezen. Dan is het overweldigend te lezen wat je allemaal meemaakt en wat een prachtige foto's je maakt. Je hebt een unieke reis gemaakt en ook ik heb enorm genoten van al je verhalen. Heel hartelijk dank en waarschijnlijk ben je nu al zo goed als thuis. Fijn dat je op tijd terug bent voor de geboorte van je kleinkind. Het genieten houdt niet op!!
    veel groeten,
    Ans
  20. Teja van Amerongen:
    29 november 2015
    Welkom terug in ons kikkerlandje, lieve Liesbeth! Fijn dat je op tijd terug bent voor je eerste kleinkind! Dikke zoen! Hans&Teja
  21. Anna Frijns-Helmer:
    Welkom thuis.
    Met veel open armen die je met graagte opvangen.
    Van lieve mensen die je het gevoel geven dat je bij ze hoort.
    En zij bij jou.
    Tot ziens.
    Anna, Assen
  22. Anja:
    30 november 2015
    Hoi Liesbeth,
    Bedankt voor alle mooie, spannende en ontroerende verhalen en mooie foto's. Door jouw ogen heb ik wat meer van deze wereld gezien. Geweldig!
    Een hele goede terugreis en uit ervaring weet ik dat oma zijn een geweldige taak is. Je zult er zeker volop van genieten.
    Liefs,
    Anja
  23. Marly Caris:
    30 november 2015
    Leef Liesbeth,

Zoveel sferen, indrukken, ervaringen, Geniet momenten, loslaatmogelijkheden!
    En dat allemaal op z n Liesbeths. Zo kennen we jouw. En zo is jouw bijzondere droomreis werkelijkheid geworden.
    Geweldig dat je via blog ons hebt laten meegenieten met alle belevenissen!
    Leef Liesbeth hiel väöl gelök en genete vaan dien nui ervaringen hei, als oma. Samen met iedereen die je dierbaar is. Tot gauw.
    Poen,Lou en Marly
  24. Mirèse en Paul:
    1 december 2015
    Hoi Lieske,

Wat hubs ste dien belevenisse en ervaringe helder en beeldend kinne vertèlle. En die prachtige foto,s debei!. Un sjrijfster is aon diech verlore gegaange, dien book ligk al klaor. Iech hub genote, Ut waor es of iech mèt diech mètreisde. Noe ut vollegend aventuur, oma Liesbeth! Ouch dat zal diech hiel good aofgoon. Dit jungske kint ziech gein beter oma winse. Heer kint in eeder geval later good rekene!
    Veer winse diech un hiel veurspoedige reis tow en dat ste al dien geleefden weer gaw in dien errem kins slete.
    Dikke poen, Paul en Mirèse.