On the wallaby Tour

25 november 2015 - Cairns City, Australië

On the wallaby Tour
Vandaag had ik dan de dagexcursie on the wallaby. Het was geweldig!!!
We zagen wallaby's in het wild. We reden naar het oudste regenwoud op aarde dat op de werelderfgoedlijst staat. We zagen speciaal voor Henk de boom die de inspiratie leverde voor de film Avatar. Ook gingen we naar verschillende meren die zo helder waren dat je de vissen en schildpadden zonder onderwater camera kon fotograferen. We zagen een heel diepe krater met een geweldige echo. We zwommen in twee watervallen. Een is heel bekend en heet Millaa Millaa wat veel water betekent in Aboriginal taal. Daar probeerden we wat standjes uit de reclamewereld uit van shampoo.
De klap op de vuurpijl voor mij was dat we een zeer zeldzame vogel in het wild tegenkwamen. Hij lijkt op een prehistorisch dier en is groter dan ik. Hij heet Cassowarie en er zijn nog maar 2000 exemplaren op de hele wereld. Je mag ze absoluut niet in de ogen kijken, maar ik vond het super!!

Heel blij met deze dag, Liesbeth

1. Vivianne - Travel Counsellors:
    25 november 2015
    WOW!!!! klinkt echt heel erg super!
    vooral die cassowarie! echt super!

Geniet nog ff verder!
    X VIEF
  2. Gaston:
    25 november 2015
    Goede avond Lieveke wat een mooi avontuur opnieuw in het regenwoud met unieke foto’s, zo leren we ook wat een Cassowarie is, het lijkt wel een Pauw maar dan veel groter! Gelukkig schijnt ook de zon in het regenwoud, doe zo verder deze week dan hebben we de komende maanden heel wat mooie verhalen om te aanhoren, We kijken ook uit naar alle onderwater foto’s. xxxx
  3. Annelies H:
    Goh Liesbeth,
    Wat een stortvloed van allemaal hele indrukwekkende ervaringen. Zeker als grote natuurliefhebber beleef ik vele momenten mee, ook al is het alleen maar via je blog en de foto's.
    Hoe gaat dat straks als je weer in ons heuvelland bent? ik verheug me dan wel om met jou langs de Maas of het Savelsbos te wandelen.
    ik wens je nog heel veel plezier de komende week.
  4. Marleen Kastermans:
    Hoi Liesbeth,
    het genieten spat van de foto's af. Wat overweldigend die natuur.
    Helemaal top die Cassowarie. Wat een prachtige vogel.
    Ik wens je nog veel genieten de komende dagen,
    Hartelijke groeten van Marleen K
  5. Mieke Meijers:
    25 november 2015
    Wat een geweldige foto's!!! Vooral die enorme grote Cassowarie, ongelooflijk wat een prachtige vogel! En.......wat een magnefieke natuur! Je ziet op de foto's dat je ervan geniet!!! Ik ben zo benieuwd naar je verhalen!!! Ik verheug me om je weer te zien!!!! Dikke knuffel
  6. Annemie:
    26 november 2015
    Wat een enorme vogel en wat een enorme ervaring weer erbij. Geniet extra van je laatste dagen
  7. Ingrid Pesgens:
    27 november 2015
    Hoi Liesbeth,
    Je reis loopt ten einde .. en dan pik je tot het einde toe mooie dingen mee! Fantastisch!
    Groetjes,
    Ingrid