Cairns

24 november 2015 - Cairns City, Australië

Caerns

Cairns is een aparte stad. Mijn hostel is in het centrum. Er zijn heel veel restaurants, pubs en reiswinkels. Natuurlijk is er de haven en de zee en ook hier een lagoon. Een openbare gelegenheid waar je kunt zwemmen en waar toezicht is.
Dat kun je wel gebruiken in dit weer. De eerste dag regende het en dat is normaal in deze tijd van het jaar, maar toch is het heel warm. Ik ging op zoek naar een kapper en vond er gelukkig een die open was. Ook vond ik een mooie winkel waar ik opnieuw cadeaus kocht. Hoe krijg ik het allemaal mee? Toen ik op zoek ging naar warm eten vond ik een telefoon op een bankje. Gelukkig kon ik iemand bereiken en belde de eigenaar me op de telefoon. Hij was al weg uit Cairns, maar was heel blij dat hij zijn telefoon in mijn hotel kon ophalen. Ik had immers een tweedaagse excursie geboekt. 'S Avonds om 8 u kreeg ik een mail dat de tweede dag niet door ging. Het telefoonnummer werd niet beantwoord en mijn mail ook niet. Dus nam ik vanmorgen contact op om te zeggen dat dit geen stijl was. Ik moest nu achter een hostel aan en dat van mij was vol. Ik zou alleen een dagtocht doen en het geld van de tweede
dag terug krijgen. De jongen van de receptie boekte een kamer in een low budget hostel.
Toen heb ik een uur in de hitte op straat gewacht, maar geen bus!
Opnieuw gebeld en toen bleek dat iemand niet doorgegeven had dat ik in een ander hostel zat. De bus was weg!! Grrrrrrr ik was echt om te ploffen. Uiteindelijk kreeg ik Barb aan de lijn. Zij was de manager en kwam naar me toe om me het geld terug te geven. Ik was echt teleurgesteld en toen kwam ze met het idee om de excursie naar het regenwoud morgen te doen. Ik hoefde niets te betalen en wordt bij het hostel opgehaald!!
Vandaag lekker gelezen en geluierd en morgen op stap!!
Het hostel is super klein en ontzettend warm, waardoor ik wel de straat op moet!!

Lekker lui,
Liesbeth
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Vivianne - Travel Counsellors:
    24 november 2015
    oei... gelukkig ben je super relaxt.. maar kan me voorstellen dat je het liever anders gewild had.
    Laat je maar niet gek maken en geniet van de laatste dagen!
    X VIEF
  2. Gaston:
    24 november 2015
    Goede avond Lieve schat groetjes uit Londen, Cairns is weer een nieuw deel van je boek en aan de foto’s te zien is het daar ook niet verkeerd!. Wel kan het soms wat tegen zitten doch dan wordt het weer allemaal netjes opgelost. Als het daar zo drukkend warm is zullen we maandag wel de warme kleding bij hebben, ondertussen geniet nog zoveel je kunt van het warme weer met af en toe wat verkoeling.XXXX
  3. Mieke Meijers:
    24 november 2015
    Goed, dat je zo alert bent, Lieske! En.......héél fijn dat je alsnog de excursie naar het regenwoud kunt doen! Geniet maar lekker, morgen van het regenwoud en doe vandaag maar rustig aan!!! Dikke knuffel
    Trouwens, hier is het een beetje winter, best wel koud!!!!! brrrrrrrrrrrrrr.........
  4. Marleen Kastermans:
    25 november 2015
    Hoi Liesbeth,
    fijn gaan genieten van het regenwoud. Wel even spannend geweest voor je.
    Gelukkig is het weer goed opgelost.
    Bij ons is het regen, regen en nog eens regen wat de klok slaat.
    En het is koud, brr...
    Groetjes en tot je volgende avontuur,
    Marleen K
  5. Magda&Cor:
    25 november 2015
    Alles loopt niet altijd van een leie dakje, met veel geduld heb je het toch weer goed kunnen maken, en heb je er een mooie uitstap voor in de plaats gekregen. Super!
    groetjes, magda en fam.