Laatste dag Sydney en begin van de trip

2 november 2015 - Arrawarra, Australië

Laatste dag Sydney en begin trip langs de oostkust .

De laatste dag in Sydney ging ik eerst naar een van de shoppingcentrum. Daar werd een H en M winkel met groot feest geopend. Ik was er bij en kreeg een mooie tas met badhanddoek, paraplu, servetten en nagellak. Komt van pas!
Ik reis met steeds meer bagage en dat was eigenlijk niet de bedoeling!
Daarna slenterde ik terug naar de Darling Harbour waar ik besloot nog een keer walvissen te gaan zien. Ik boekte en om twee uur vertrok de boot. Het weer was niet zo goed en de zee was wild. Ze waarschuwden ons dat de golven wel twee meter hoog konden worden en boden iedereen twee pillen aan tegen zeeziekte. Het goede was dat de walvissen in ruwe zee eerder te zien zijn.
En de zee was wild. Je moest je met twee handen vast houden anders vloog je door de boot. We voeren door de haven, onder de brug door en langs het opera house. Ook kwamen we langs de stranden waar ik de dag er voor gewandeld had.
Het is spannend om met z'n allen uit te kijken naar walvissen en ondertussen kregen we uitleg over de walvissen. Ook nu weer respect voor de manier waarop rekening gehouden wordt met de natuurlijke omgeving van deze dieren. Eindelijk zagen we walvissen!!!!! Iedereen was heel blij en opgewonden. Ze mogen niet te kort bij komen en ik heb flink moeten inzoomen, maar toch...
Terug ging het weer behoorlijk wild en ik ben blij dat ik niet zeeziek werd en mijn lekkere lunch binnen hield.
Toen moest ik mijn tas gaan inpakken en wachten op Sophie. Deze lieve schat uit Brighton had ik leren kennen tijdens de Nieuw Zeeland trip. We hadden al gehoopt dat we elkaar weer zouden zien en nu kreeg ze geen slaapplaats meer en zou bij mij in bed slapen. We waren echt blij elkaar weer te zien en hebben eerst lekker gegeten en bijgekletst en zijn toen nog op stap gegaan. Heel Sydney is vol van Halloween en het was dan ook erg druk. We vonden een bar en kregen meteen een shot aangeboden door Vincent ,een aardige Australiër die wilde dat we positief aan Sydney zouden denken. Het was ook de nacht van de wereldkampioenschappen rugby. Nieuw Zeeland tegen Australië en wij waren voor de All Blacks!!
Gelukkig wonnen de kiwi 's zoals verwacht. Het was de hele nacht super onrustig en ik moest vroeg op.
Vanmorgen kwam de buschauffeur en gids ons ophalen. Het is een zelfde bus als in NZ en ook weer een kleine groep van 9 personen. Allemaal jongeren deze keer uit Canada, Oostenrijk . Zwitserland , België en Nederland. De muziek in de bus is dan ook aangepast. Deze groep blijft niet de hele reistijd bij elkaar. Dit is een hop off hop on bus. Je kunt langer ergens blijven en dan de volgende bus boeken. Dat ga ik dus doen.
Het eerste dat we gingen doen is een wijnproeverij! Voor de lunch al 8 soorten wijn proeven is wel apart en goed voor het groepsgevoel. Voor sommigen was dit het ontbijt!
Daarna reden we naar Barrington Tops, een nationaal park. Prachtige natuur met regenwouden, rivier en veel kangoeroe's. We konden een paar spullen voor de nacht meenemen, want we sliepen met z'n negenen in een kleine kamer. Je moest de buitendeur altijd dicht doen anders kwamen er slangen en reuzenspinnen binnen. Daarna bikini's aan, zwemvest aan en helm op, want we gingen de rivier af in een autoband! Nu heb ik wel eens in een band gezeten terwijl ik champagne dronk in het zwembad, maar dit was andere koek. Allemaal opgepropt in een militaire jeep reden we naar de rivier en daar werden we in de band geholpen en gingen zo met de rivier mee. In het begin leuk en aardig, maar toen kwamen de rotsen en watervallen!!!!! Twee keer raakte ik mijn band kwijt, maar het was echt wel spannend en leuk. Op wat blauwe plekken na heb ik het overleefd. Dat krijg je als je zo nodig met jongeren wil reizen. De mensen die hier werken zijn een beetje leuk gek en houden van hun land en werk. We zagen de eerste kangoeroes in het wild en een leguaan in het water .
Terug hoefden we niet te douchen want het douchewater was hetzelfde water van de rivier. Toen werden er pizza's gebakken in de houtoven. Na deze lekkere maaltijd begonnen de drankspelletjes, die ik gelukkig ondertussen wel ken en waar ik dan ook aan meedeed. Daarna slapen en om 4 u gewekt worden door een haan die even gek is als de bewoners.
In de morgen gingen we nog even met de jeep naar het regenwoud en toen weer verder op pad op weg naar een nieuw avontuur. Een paar keer moesten we stoppen voor kangoeroes!

Zonder internet of telefoonbereik in de middle of nowhere, blauwe Liesbeth

1. Annemie:
    2 november 2015
    Spannende avonturen, blauwe plekken waardig. Ben benieuwd wat volgt.
  2. Ed Silanoe:
    2 november 2015
    Liesbeth, alweer veel nieuwe avonturen! Geweldig dat je daar zo intensief aan kunt deelnemen. Een geluk dat je regelmatig, onderweg, zoveel verslag doet van al deze bijzondere belevenissen en ons daarvan kunt laten meegenieten. Heel veel dank daarvoor.

Observaties / door: Hans Andreus

en het waargenomene.

Meer waarnemen
    dan je waarneemt
    is de kunst.

Ik wens je veel sterkte en succes bij het vervolmaken van deze "kunst"!
  3. Mieke Meijers:
    2 november 2015
    Sjiek, Lieske, wat je weer allemaal meemaakt!! Gelukkig dat je niet zeeziek geworden bent!!! Geweldig toch, met al die gekke grappige mensen! En....weer walvissen gezien! Geniet maar weer van een nieuw avontuur!!!!
    Dikke knuffel
  4. Marleen Kastermans:
    Hoi Liesbeth,
    wat weer leuk en spannend allemaal. Super dat je Sophie weer bent tegengekomen.
    Ik wens jullie nog veel genieten,
    liefs Marleen K
  5. Gaston:
    2 november 2015
    Weer een heel mooi verhaal als begin van je uitgebreide Australische reis van Sydney naar Cairns lieve schat, weeral prachtige foto’s en Leuke ervaringen met de jonge lui, maar daar hoor jij toch ook bij! Het lukt je toch steeds om het mooie met het aangename te paren en de wijnen zijn in abondance aanwezig op je mooie trip naar de gold Coast Keep going! xxx
  6. Ans Meijers:
    3 november 2015
    Hallo Liesbeth,

Het kan voor jou niet spannend genoeg zijn!! Weer een geweldig verhaal om van te genieten zo ver van jou vandaan. Die jonge lui zullen jaloers op jou zijn en met bewondering kijken naar jouw ondernemingslust. Veel plezier en ik verheug me op de volgende "aflevering".
    Veel groeten,
    Ans