Bijzondere ontmoeting

4 september 2015 - Pacifica, California, Verenigde Staten

Lieve vrienden en familie. Jullie reacties doen me heel goed.

Vandaag heb ik een bijzonder verhaal over een bijzondere ontmoeting.

Op Schiphol kocht ik een boek. Een uit vele honderden boeken. Het heet : Ik ontsnapte uit Auschwitz van Rudolf Vrba. Het is waargebeurd verhaal en ik las het in een ruk uit in het vliegtuig. Het liet me niet los.

Ik ontmoette Nomy, de nanny van Nora en zij vroeg me hoezo ik dat boek bij me had. Haar moeder overleefde Auschwitz en er werd die avond een reportage gemaakt over haar leven. Ze is nu 94 en een half, heel pienter, weet precies wat ze wil, heel lief en wijs. Daarnaast nog heel krachtig en vol humor. Jana, Nora en ik gingen met Nomy mee op bezoek naar haar moeder. Wat een geweldige vrouw. Ze heeft in één nacht haar verhaal getekend in een boek. Vandaag kregen wij dat boek van haar. Ze heeft in Duitsland en in Amsterdam gewoond totdat ze weggevoerd werd. Haar zus was een vriendin van Margot, de zus van Anne Frank. Ze heeft veel vreselijke dingen meegemaakt, maar is toch heel liefdevol. Ze heeft als een wonder een prachtige dochter gekregen die heel mooie songs schrijft en ontroerend mooi kan zingen. Ik ben erg onder de indruk van hun en heel blij met deze mooie ontmoetingen. Dankjewel Jana, Erwin, Nora, Nomy en Renee.

Gisteren ben ik ook naar het park geweest en naar de hippiebuurt voor de foto van de flower in my hair. Vandaag heb ik over de Golde gate brug gefietst! I

Veel gelopen naar de fietsverhuur en heerlijk gefietst. Terug ben ik met de Ferry gegaan.

Moe maar voldaan na twee mooie dagen. Liefs, Liesbeth

1. Ingrid:
    5 september 2015
    Geweldig om zulke bijzondere mensen te ontmoeten, daarom maak je deze reis toch ook. Liefs
  2. Marleen Kastermans:
    5 september 2015
    Zeker heel bijzonder, Liesbeth.
  3. Gaston:
    5 september 2015
    Wat een ontroerend en mooi verhaal! Ook heel fijn dat je op zo'n korte tijd zoveel mooie dingen ziet en meemaakt. De bundel verhalen van je wereldreis wordt een echte bestseller. nog een fijne voorzetting xxx
  4. Anja:
    5 september 2015
    Een zeer bijzondere ontmoeting! Er zijn nog maar zo weinig mensen in leven die deze gruwelijke ervaringen kunnen vertellen. Lijkt me erg aangrijpend.
  5. Mieke Meijers:
    5 september 2015
    Liesbeth, wat een ontroerend verhaal!! Geweldig dat je zo'n bijzondere mensen ontmoet!! En..... je hebt over de Golde Gate brug gefietst, lijkt me geweldig!!! Nog héél véél plezier en....geniet maar lekker, lieve schat!!!!
  6. Vivianne - Travel Counsellors:
    Oooo GEWELDIG!!!!
    Om nooit te vergeten!
  7. Cynthia Bruseker:
    5 september 2015
    Om kippevel van te krijgen!
    Wat een toeval dat je dan net dat boek uitzoekt!
    En dan die geweldige vrouw ontmoet.
  8. Ed Silanoe:
    5 september 2015
    Liesbeth, een onvergetelijke ervaring, waarvan er ongetwijfeld meer zullen volgen, wanneer je je zo open blijft stellen...Ooit las ik eens het volgende, dat op jouw reis betrekking heeft: "De wereld is een boek. Wie niet reist, leest slechts een bladzijde." Ik ben benieuwd naar jouw volgende bladzijden, Liesbeth. Cees Nooteboom schreef er een mooi boek over: "De wereld een reiziger" , de titel baseerde Nooteboom op een Malinees volksgedicht van M'buto Traoré:
    De wereld een reiziger,
    de maan zijn koffer,
    zijn weg is het heelal.
    Goede reis verder, Liesbeth en vergeet je koffer niet...
  9. Adri Luijpers:
    5 september 2015
    Fantastisch om na het lezen van het boek er zo diepgaand over te kunnen praten
    Met iemand die zoveel heeft meegemaakt.
    Dan is het ook weer heerlijk om te gaan fietsen en weer te genieten.
    Op naar het volgende avontuur.!!! Xxx
  10. Jose:
    5 september 2015
    Mooi om te lezen! Kippenvel!
    Maar niks is toch toeval en ben al heel benieuwd naar je volgende dag! Genieten, Liesje
  11. Mirèse en Paul:
    Hèij Liesje,

Wat biezeunder wat stiech mètmaaks en tegekeums. Dat kint allein es me ut wèl zien. En dat wèls diech!
  12. Nomi Harper:
    5 september 2015
    Indeed amazing that we all met. Your choosing that book then meeting me, our talk leading to my introducing you to my mother, a Holocaust survivor, to her giving you her book: it proves you bring about what you think about (so think good thoughts) as you created your reality from the power of your dream, amazing life you are living Liesbeth! xoxi Nomi
  13. Marleen van Daal:
    7 september 2015
    Toeval bestaat niet: eerst dat boek en daarna die bijzondere ontmoeting! Wat een mooie ervaring!
  14. Henk:
    Hoi Liesbeth,
    Deze ontmoeting vind ik echt bij jou passen. Je staat er open voor. Dat belooft wat voor de komende tijd. Nu ik deze reactie plaats kijk jij naar de zonsondergang. Raar! Blijf gezond en geniet!
  15. Marianne:
    Hoi, Liesbeth,
    Zo te lezen heb je al de tijd van je leven.Op zo'n korte tijd dit al
    allemaal meegemaakt te hebben. Geneet vaan te leve meh pas wel op
    Hiel vaol plezeer en tot daan.
    Marianne