Tweede dag Fraser Island

10 november 2015 - Noosa Heads, Australië

Om zeven uur op en weer in de 4w bus. Vandaag was de lucht helder!! Wij blij want tot nu toe hadden we alleen regen gehad . De mensen hier zijn blij met regen, maar het ziet er zoveel mooier uit met zon!! Ik heb weer respect voor de natuur en ook voor de mensen hier voor de manier hoe ze proberen de natuur te bewaren. Onze gids Datren vertelde veel over de bomen en dieren in het regenwoud. Ook hier zijn heel oude bomen die veel betekenden voor de aboriginals, maar hier ging men beter met het kappen om. We maakten een mooie wandeling, bezochten een scheepswrak, zagen dingo's en zwommen in een prachtig meer met wit zand en helder water.
Terecht staat dit mooie eiland op de lijst van beschermd erfgoed. De kleine riviertjes die de varens van water voorzien zijn 2000 jaar oud!!

Een geweldige ervaring!!
Terug in het hostel, Liesbeth

1. Mieke Meijers:
    10 november 2015
    Dat is echt een prachtig eiland, en........geweldig dat het zonnetje weer schijnt, dan is alles inderdaad véél mooier!!!! Nog een gezellig verblijf en.........geniet van alles!!!! Dikke knuffel
  2. Gaston:
    10 november 2015
    Weer een mooie dag Lieveke, alles wat wij erover weten is dat het inderdaad een prachtig eiland is met mooie stranden en een mooi Barrier Reef hopelijk krijgen we morgen nog wat extra foto's te zien, als je zo'n mooie omgeving kunt bezoeken dan is het niet erg om s 'avonds in een gepakt hostel te verblijven! droom ze xxxx
  3. Elly:
    10 november 2015
    Alleen maar Waauw momenten als ik lees wat je allemaal meemaakt.
  4. Annemie:
    10 november 2015
    Wat mooi! Goed dat je je zo gemakkelijk aanpast. Geniet verder!
  5. Marleen Kastermans:
    Hoi Liesbeth,
    wat fijn dat nu de zon weer schijnt. En ja alles ziet er zoveel vrolijker en
    mooier uit met een zonnetje erbij.
    Wat beleef je toch een fantastische avonturen.
    Ik wens je weer veel genieten,
    veel liefs van Marleen K
  6. Ingrid Pesgens:
    Hallo Liesbeth,
    Ik moet toch wel lachen om die verhalen in de hostel.. aan de vloer blijven plakken van de drank.. hahaha..knap hoor hoe flexibel je bent! Wat een contrasten in de dingen die je mee maakt! Geen dag is saai!
    Groetjes,
    Ingrid