Weer een ervaring rijker

13 november 2015 - Emu Park, Australië

Nu had ik een heerlijk dagje rust en liep de kustweg door het nationaal park. Prachtige kust en vergezichten, maar ook veel dolfijnen en vogels. Terug gekomen in het hostel deed ik de was en ontmoette ik een Nederlands meisje. We besloten vroeg op te staan om de zon te zien opkomen. Na een onrustig nachtje trokken we er om 4 u op uit naar het strand. Helaas liet de zon zich niet zien en kropen we weer in bed. De laatste morgen in Noosa heb ik besteed aan winkelen en weer een camera gekocht. Nu heb ik in ieder land wel een gekocht denk ik. Deze keer een onderwater camera die ik bij het snorkelen en duiken kan gebruiken. Ben heel benieuwd!! Om 12 u werden we opgehaald en nu maak ik deel uit van een Britse groep jongeren. 23 jongens en meisjes die de hele reis samen maken en van partyen houden. Ze hebben me met z'n allen geadopteerd :))
We werden naar het station gebracht en maakten een treinreis van meer dan 8 uur. Daarna gingen we in het donker naar een boerderij waar het kampvuur al brandde en we eten kregen . Dat smaakte. Na wat sterke verhalen moesten we een swag opzetten. Eigenlijk een grote slaapzak met een paaltje dat met twee touwen vastgemaakt wordt. We kregen een lakenzak en dat was het. De ritssluiting van mijn swag ging niet dicht en ik moest er maar het beste van maken na al die verhalen van slangen en spinnen. De sterrenhemel was prachtig!!! Om 6 u op om de dieren te gaan voeren. Deze mensen hebben een hard bestaan . Ze moeten tegen orkanen, bosbranden, maar ook tegen vossen, dingo's enz vechten.
Na een heerlijk ontbijt van spek met ei maakten we een wandeling. Heel indrukwekkend! We hoorden verhalen over de strijd tegen de aboriginals. Deze verhalen worden niet opgeschreven, maar zijn vreselijk ! Van een rots werden 300 mensen afgeduwd op een dag om kogels te sparen. Op deze plek voelde je dat het een speciale heilige plaats was. Dit speelde nog maar zo'n vijftig jaar geleden af. Een zwarte bladzijde in de geschiedenis waarover liefst niet gesproken wordt. Vandaar werden we naar een resort gebracht om wat bij te komen en vannacht rijden we met de nachttrein naar Arly Beach.

Zonder ritme, Liesbeth

1. Gaston:
    13 november 2015
    Weer een hele andere belevenis lieve schat, dit doet me denken aan de tijd van de jeugdbeweging dan gingen we ook kamperen in bossen en heiden, doch daar zaten gelukkig geen slangen en Dingo’s wel konijnen en vossen. Geniet maar van Airlie Beach, daar zal je onderwater camera tijdens het snorkelen goed van pas komen te midden van het grote koraalgebied van de Barrier Reef. We kijken uit naar hele mooie foto’s. xxx
  2. Mieke Meijers:
    13 november 2015
    Geweldig, die tentjes, of swag zoals men die noemt!!! Leuk, met allemaal die jonge mensen, daar past jij wel bij, Lieske, je bent toch ook nog jong!! De foto's zijn weer héél mooi! Ik ben benieuwd naar de foto's met je nieuwe onderwater camera!!!! Geniet maar lekker!!! Dikke knuffel
  3. Ans Meijers:
    Hallo Liesbeth,

Je verhalen worden alsmaar spannender. Je past goed bij de jonge mensen. Je hebt er gezien je werk veel ervaring mee, maar dan nu op een heel andere manier. Al je foto's zijn super en geven ons een goed beeld van je reis. Ik ben heel erg benieuwd naar de opnames onder water. Geniet ervan!!
    groeten,
    Ans
  4. Marleen Kastermans:
    Hoi Liesbeth,
    wat heel spannend met die swag. En wat een verhalen, zeg.
    Leuk dat je weer in een leuke groep bent opgenomen. Ik ben benieuwd naar je
    onderwaterfoto's.
    Veel plezier,
    groetjes van Marleen K
  5. NIEKE KOCH:
    14 november 2015
    Prachtige foto's en schitterende verhaole.... kins straks un hiel book schrieve euver dien belefenisse. Geneet nog lekker vaan alles. Groetjes Dre en Nieke.